Berita Terkini

Top 10 Benefits of Google Drive


1 - Membolehkan anda untuk menghantar fail besar tanpa fikirkan ruang yang ada terus kepada akaun Gmail anda. Apabila anda menyertai Google Drive, anda secara automatik mempunyai 5 GB ruang simpanan. Ia juga adalah mungkin untuk membeli lebih GO pada kos yang rendah.

2 - Membolehkan anda untuk mengakses fail anda dari jauh. Sesungguhnya, Google Drive boleh disegerakan dengan komputer anda. Dengan Drive, semua fail anda menjadi boleh didapati di web. Anda telah persembahan besar yang akan datang? Tidak memerlukan kekunci USB!
  
3 - Google Drive mempunyai aplikasi mudah alih sendiri yang memberikan anda akses kepada fail anda pada iPhone atau telefon pintar anda, tidak kira di mana anda berada!

4 - Google Drive mempunyai yang cekap terbina dalam enjin carian yang membolehkan anda untuk mencari kandungan dengan mudah dengan carian kata kunci. Anda juga boleh melihat fail dengan pemunya atau mengikut jenis fail.

5 - Google Drive dilengkapi dengan fungsi OCR (pengecaman aksara optik), yang membolehkan anda untuk mencari kata-kata atau ungkapan-ungkapan dalam dokumen yang diimbas. Sebagai contoh, nama mencari seseorang dalam satu artikel akhbar lama yang telah diimbas dan disimpan pada Google Drive mungkin terima kasih kepada teknologi OCR!

6 - Google Drive membolehkan pengguna untuk membuka pelbagai jenis fail, like.ai (Adobe Illustrator) dan juga psd fail (Photoshop).

7 - Google Drive dan Google Docs adalah program pelengkap. Google Docs membolehkan anda membuat dokumen, hamparan dan persembahan dalam talian, dan bekerja pada masa yang sama dengan rakan-rakan atau rakan sekerja pada dokumen sama. Perubahan boleh didapati dalam masa sebenar dan disimpan selama tiga puluh hari, yang membolehkan anda untuk melihat versi terdahulu dokumen anda. Google Docs juga membolehkan anda untuk menambah keistimewaan akses tertentu untuk fail anda dan menentukan siapa yang boleh melihat, mengedit atau komen dokumen yang dikongsi.

8 - Google Drive membolehkan anda berkongsi gambar dan video dengan kenalan anda. Seperti Google Docs, fail anda boleh mengulas. Suatu makluman akan dihantar secara automatik kepada anda apabila komen diposkan sebagai tindak balas kepada anda.

9 - Google Drive menggunakan teknologi pengenalan imej. Teknologi baru ini, yang masih mencapai kesempurnaan, sebenarnya dapat mengenali kandungan gambar-gambar anda! Taip "Menara Eiffel" dalam enjin carian bersepadu Google Drive dan mencari gambar-gambar anda di hadapan Menara Eiffel.

10 - Program ini adalah percuma!

No comments