Berita Terkini

Apa itu Hacker Komputer?


Istilah 'penggodam' merujuk kepada pengaturcara yang mahir, yang kompeten dalam sistem pengendalian komputer.

Orang-orang ini pada asasnya boleh menyelesaikan sebarang masalah yang timbul dalam mana-mana sistem komputer. Penggodam ini (beberapa daripada mereka), juga menjadi pakar dalam mengakses komputer yang dilindungi oleh kata laluan dan kemudian mereka dipanggil kerupuk. Ini adalah jalan balik pada 1990-an. Hari ini sesiapa yang melakukan apa-apa sabotaj komputer dipanggil 'penggodam komputer'.


Apa itu Hacking Komputer?

Kelompok ini biasanya menggunakan program kecil, yang mengeksploitasi kelemahan dalam sistem operasi komputer, mengubahnya menjadi zombi.

Penggodam komputer melibatkan pelanggaran terhadap privasi orang lain dengan menyerang keselamatan rangkaian mereka dan menyebabkan kerosakan pada perisian.

Penggodam komputer adalah amalan dimana perkakasan dan perisian komputer diubah, menyebabkan kerosakan pada data penting atau menyebabkan mencuri maklumat rahsia.

Penggodam biasanya menyasar komputer yang disambungkan ke internet. Penggodam memecah masuk ke dalam keselamatan komputer dan menyerang privasi pengguna.

Maklumat peribadi seperti butiran akaun bank, nombor kad kredit, nombor keselamatan sosial dan lain-lain terdedah.

Penggodam komputer membawa kepada kecurian identiti, dimana seseorang boleh berpura-pura menjadi orang lain, dengan menggunakan identitinya dan mendapat akses kepada butiran peribadi individu. Dia juga boleh menyalahgunakan akaun orang lain untuk aktiviti haram.

Apabila komputer digodam, pengguna boleh menerima program yang memerlukan pengaktifan. Program-program ini boleh muncul sebagai fail gambar, MPEG atau beberapa format lain yang dapat dikenali oleh pengguna. Tetapi apabila pengguna menjalankan program, tidak mungkin berlaku. Ini tidak boleh dianggap ringan oleh pengguna.

Sementara itu, program yang diaktifkan melekat pada elemen sistem operasi pengguna, sehingga setiap kali pengguna menghidupkan komputernya, program tersebut akan menjadi aktif.

Jika pengguna menjalankan program ini, ia membolehkan hacker mengakses sistem pengguna dan membolehkannya melakukan apa sahaja yang dia suka.

Hari ini terdapat sejumlah besar penggodam, yang dengan cara jahat mereka dapat mempengaruhi mana-mana komputer, sama ada dia seorang pengguna rumah, pelajar, e-mailer, pengguna bersih dan lain-lain.

Kami melihat sekurang-kurangnya lebih daripada seratus ribu virus yang diketahui mempengaruhi sistem kami.



Apakah itu Spam?

Selalunya, anda mesti membuka mel anda dan mendapati banyak e-mel anda sebagai mel sampah. Ini datang dari komputer zombie berangkaian. Ia tidak berasal dari satu sumber terpusat yang sukar untuk mengesan sumbernya.

Mel spam ini menyampaikan virus komputer atau program Trojan kepada banyak komputer pada satu masa. Ia juga berakhir menghantar mesej dan mendapat maklumat peribadi mengenai pemilik sistem.

Adalah sukar untuk menilai jika penghantar adalah pengguna tunggal menghantar spam atau komputer dikawal dari jauh.

TYFON TECH SDN BHD menawarkan desktop murah terpakai & komputer riba yang diubahsuai, perkhidmatan membaiki komputer i7, laptop, sokongan IT teknikal dan perundingan di Kepong KL Malaysia. Kami mempunyai bajet yang banyak & berpatutan memenuhi asas komputer untuk menjimatkan kos anda. Semua peralatan kami diuji dalam keadaan baik & sangat sesuai untuk pejabat, perakaunan, kilang atau digunakan di rumah.


Anda boleh membeli dengan yakin kerana kami adalah pengedar dan menyediakan 3 bulan jaminan dijamin untuk menjamin nilai anda wang.



Lawati laman web kami untuk model yang lebih terkini Desktop, Laptop, Monitor, Pencetak & HP Lenovo Dell i3 i5 & komputer permainan i7:




Boleh hubungi/whatsapp untuk sebarang pertanyaan, tukar barang diterima:

Hubungi:
018-2017110 - Chris

Email:
sales@tyfontech.com
christang@tyfontech.com


TYFON TECH SDN BHD 1196293-X
Sales & Customer Services:
Lot G08, Level G, Desa Complex, Jalan Kepong, 52100 Kuala Lumpur, Malaysia.

Technical & Operation:
Lot LG20 & LG21, Level LG, Desa Complex, Jalan Kepong, 52100 Kuala Lumpur, Malaysia.
014 - 9600078 Technical support (Please provide INVOICE no)
03 - 62619838 - LG20 Office

10pagi - 7petang ,Isnin - Sabtu, Tutup pada setiap Kuala Lumpur Cuti Awam
(Jarak berjalan kaki 5min dari KTM kepong sentral atau boleh menggunakan carian waze TYFON TECH SDN BHD)

Anda dialu-alukan untuk datang kedai kami untuk melihat dan menguji produk. Bagi pelanggan sibuk untuk datang, anda boleh membeli dari laman web kami. Selepas menerima bayaran penuh, kami akan menghantar barang kepada anda dalam tempoh 1-3 hari waktu bekerja oleh perkhidmatan kurier (caj anggaran skynet kurier terletak malaysia barat muat komputer RM15, desktop-RM25, sebahagian kecil kurang daripada 1kg-RM7). * Digunakan CPU / laptop boleh ada kecil keluaran kosmetik yang tidak memberi kesan fungsinya. Harga adalah termasuk 6% GST. Item tidak termasuk dengan penghantaran, pemasangan dan pentauliahan kecuali dinyatakan. Tempoh bayaran: Kad pemindahan / kredit tunai / bank sahaja.

No comments