Berita Terkini

Jangka panjang menghadap skrin: 5 cara untuk mengelakkan kerosakan mata


Jangka panjang menghadap skrin: 5 cara untuk mengelakkan kerosakan mata.


  • Selagi anda melihat skrin elektronik setiap hari selama lebih dari tiga jam, anda mungkin mengalami sindrom visual (skrin) komputer. Gejala termasuk pembakaran mata, imej yang kabur dan tumpang tindih, sakit kepala, mulut kering; jangka panjang akan membawa kepada pesakit yang sakit belakang dan membuat tekanan psikologi.
  • Sebab utama untuk sindrom adalah bahawa teks dan simbol skrin elektronik dipaparkan oleh piksel pada skrin. Batasan imej-imej ini kabur dan mata tidak terfokus. Dan mata diselaraskan secara automatik untuk menumpukan mata kami ke tempat lain, seperti bahagian belakang skrin. Dalam peralihan yang berterusan, mata akan menjadi letih. Pada masa yang sama, menonton skrin supaya kita berkedip beberapa kali, dari biasa satu minit 17 kali hingga 12 hingga 15 kali, matanya menjadi kering, gatal dan sensitif.
  • Untuk menyelesaikan masalah ini, cara terbaik adalah untuk meletak jawatan di kampung halaman, tidak lagi melihat skrin bercahaya untuk menyerah. Tetapi jika anda tidak boleh membuang kerja anda, lima petua berikut boleh membantu anda menahan dunia tanpa kerosakan mata.



  • Mata mempunyai banyak jarak dari skrin. Mata yang fokus terlalu dekat atau terlalu jauh ke objek atau skrin boleh membahayakan mata. Oleh itu, garis penglihatan dan skrin mempunyai jarak yang mencukupi, 50 - 60 cm akan menjadi nombor yang sederhana. Di samping itu, bahagian atas skrin harus mendatar dengan mata, pusat skrin harus lebih kurang 10 - 20 cm lebih rendah daripada mata. Dengan cara ini, mata tidak perlu terlalu kuat untuk mengurangkan mata yang terdedah kepada kawasan udara, mengurangkan masalah mata kering dan gatal.
  • Skrin bercahaya akan merengsakan mata, jadi latar belakang cahaya di belakang skrin akan menjadi salah satu faktor yang mempengaruhi mata. Oleh kerana mata anda terbiasa memfokuskan pada cahaya, skrin anda harus lebih terang daripada latar belakang, atau mata anda akan mudah hilang, dan mata anda akan memaksa anda untuk menerima maklumat di skrin. Jangan letakkan skrin dalam tetingkap pendedahan matahari, dengan langsir untuk menyekat cahaya, atau pelindung skrin anti-reflektif, untuk mengelakkan refleksi cahaya, perlindungan mata yang berkesan.
  • Berkelip adalah tindakan semulajadi menyuburkan mata, tetapi bekerja terlalu berhati-hati kepada para dewa, tidak dapat dielakkan lagi berkelip kurang. Mungkin ingin mengingatkan diri anda untuk mengelap, terus lembap, mengurangkan risiko sensitif. Sekiranya anda boleh, setiap dua jam bekerja di mata jatuh, membantu mata sihat. Di samping itu, jangan biarkan angin meniup terus ke mata, jika tidak, ia akan menjadi kering.
#################################################################################


TYFON TECH SDN BHD menawarkan desktop murah terpakai & komputer riba yang diubahsuai, perkhidmatan membaiki komputer i7, laptop, sokongan IT teknikal dan perundingan di Kepong KL Malaysia. Kami mempunyai bajet yang banyak & berpatutan memenuhi asas komputer untuk menjimatkan kos anda. Semua peralatan kami diuji dalam keadaan baik & sangat sesuai untuk pejabat, perakaunan, kilang atau digunakan di rumah.

Anda boleh membeli dengan yakin kerana kami adalah pengedar dan menyediakan 3 bulan jaminan dijamin untuk menjamin nilai anda wang.

Lawati laman web kami untuk model yang lebih terkini Desktop, Laptop, Monitor, Pencetak & HP Lenovo Dell i3 i5 & komputer permainan i7:




Boleh hubungi/whatsapp untuk sebarang pertanyaan, tukar barang diterima:

Hubungi:
018-2017110 - Chris

Email:

TYFON TECH SDN BHD 1196293-X
Sales & Customer Services:
Lot G08, Level G, Desa Complex, Jalan Kepong, 52100 Kuala Lumpur, Malaysia.

Technical & Operation:
Lot LG20 & LG21, Level LG, Desa Complex, Jalan Kepong, 52100 Kuala Lumpur, Malaysia.
014 - 9600078 Technical support (Please provide INVOICE no)
03 - 62619838 - LG20 Office

10pagi - 7petang ,Isnin - Sabtu, Tutup pada setiap Kuala Lumpur Cuti Awam
(Jarak berjalan kaki 5min dari KTM kepong sentral atau boleh menggunakan carian waze TYFON TECH SDN BHD)

Anda dialu-alukan untuk datang kedai kami untuk melihat dan menguji produk. Bagi pelanggan sibuk untuk datang, anda boleh membeli dari laman web kami. Selepas menerima bayaran penuh, kami akan menghantar barang kepada anda dalam tempoh 1-3 hari waktu bekerja oleh perkhidmatan kurier (caj anggaran skynet kurier terletak malaysia barat muat komputer RM15, desktop-RM25, sebahagian kecil kurang daripada 1kg-RM7). * Digunakan CPU / laptop boleh ada kecil keluaran kosmetik yang tidak memberi kesan fungsinya. Harga adalah termasuk 6% GST. Item tidak termasuk dengan penghantaran, pemasangan dan pentauliahan kecuali dinyatakan. Tempoh bayaran: Kad pemindahan / kredit tunai / bank sahaja.

No comments