Berita Terkini

Komputer Refurbished Bagus atau Tidak

Bagus ke membeli komputer riba yang telah diperbaharui.............

Tiga soalan mudah:
Apa laptop yang perlu saya beli?
Apa tablet yang perlu saya beli?

Jawapan mudah adalah, dalam banyak kes:
Ya. Tetapi dengan beberapa maklumat penting.

Sekiranya saya membeli sebuah komputer riba yang sudah diubahsuai. Apakah tujuan utamanya?Kebanyakkan jawapannya adalah untuk kerja harian seperti pelayaran web, kerja-kerja pejabat, kerja-kerja rumah, permainan, menonton TV dan menonton filem online.

Melainkan bahagian yang merujuk kepada penggunakan kad grafik yang besar, dalam kebanyakan kes komputer riba cukup standard sudah memadai dan dalam kes-kes seperti ini, berapa banyak pelanggan mahu untuk berbelanja dan kemudian spesifikasi minimum yang diperlukan. Secara umumnya, jika anda tahu apa yang anda sedang mencari untuk ciri-ciri komputer bijak, lebih banyak anda membayar laptop anda akan mendapat yang lebih baik.

Saya mencadangkan untuk memilih satu jenama yang terkenal yang cenderung untuk menjaga sokongan membina kualiti dan selepas jualan. Lebih tepat lagi, membeli komputer riba diubahsuai akan membolehkan anda untuk mendapatkan spesifikasi yang lebih baik untuk harga yang sama atau anda boleh mendapatkan komputer riba yang lebih baik untuk harga yang sama. Tetapi terdapat beberapa perkara yang anda harus sedar.

'Diperbaharui', 'dikilangkan semula', 'ubahsuai' kita melihat adalah perkara yang sama. Pada dasarnya, beberapa komputer riba lebih diubahsuai daripada yang lain. Secara umumnya anda boleh mengharapkan komputer riba membawa mana-mana terma yang hendak dihapuskan dan dipasang semula, dibersihkan secara fizikal, dan diperiksa supaya ia dikenali untuk berfungsi dengan baik. 

Sebelum anda membeli. Pada asasnya, anda perlu senaraikan apa yang anda boleh harapkan. Butir-butir spesifikasi hendaklah ditulis tetapi anda juga mahu sesuatu secara bertulis tentang keadaan laptop dan pastikan anda mempunyai jaminan dan menjamin bahawa dengan jelas siapa yang bertanggungjawab untuk penggantian atau pembaikan komputer riba anda jika ia berlaku.

Perkara yang perlu dipertimbangkan:
Membeli dalam talian atau melalui telefon anda boleh kembali peranti ini untuk sehingga 3bulan, tetapi tidak semua kedai menawarkan warranty selama 3bulan. Jika anda membeli dari individu anda mesti bersetuju antara anda apakah syarat-syarat jualan. Jika seseorang menjual anda komputer riba 'seperti yang dilihat' anda adalah atas alasan cerdik jika ia pecah selepas dua minggu. Seperti yang saya katakan di awal, membeli diubahsuai boleh mendapatkan anda spec yang lebih baik, tetapi anda mengambil lebih risiko.

Akhir sekali, sentiasa menggunakan kad kredit untuk membuat pembelian besar - anda sentiasa boleh membayar baki segera supaya ia tidak kos anda apa-apa lagi. Bank mendapatkan bungkus yang tidak baik hari ini, tetapi jika anda membeli dengan kad kredit dan ada masalah ia adalah wang bank tidak anda. Mereka akan membayar balik dan mengejar sesiapa yang dijual anda laptop untuk membayar balik.

Segera memeriksa bahawa ia adalah apa yang anda bersetuju untuk membeli, bahawa ia berfungsi, dan dalam keadaan yang anda dijangka. Berhati-hati terutamanya untuk menyemak bahawa maklumat pengguna tiada ahli lain yang terdapat di komputer riba anda. Ia adalah lebih mudah untuk menangani masalah jika anda kembali komputer riba anda yang tidak digunakan.

Pastikan anda menyimpan semua dokumentasi yang datang dengan komputer riba anda. Apakah yang akan berlaku jika anda perlu memasang semula mana-mana perisian yang datang dengan komputer riba anda? Anda perlu mempunyai pemasangan kunci bagi apa-apa perisian pra-pasang, dan jika anda tidak anda perlu mengetahui mengapa sebelum anda mendapatkan selesa dengan PC.

Secara peribadi saya sentiasa mahu membeli yang bereputasi, syarikat besar dari yang saya tahu saya boleh mendapatkan ganti rugi jika sesuatu telah berlaku. Jika saya berada di pasaran untuk Mac saya akan pasti beli suai daripada Apple, misalnya. Pastikan anda tahu risiko, dan ikut nasihat yang dinyatakan di atas. Sentiasa ada risiko apabila membeli apa-apa dan komputer peribadi dan komputer riba yang sangat kompleks machines. Seperti biasa jika perjanjian kelihatan terlalu baik untuk menjadi kenyataan ia mungkin.

1 comment:

  1. Bahasa tunggang langgang , susah nak faham.. ayat terabur dan tak bersusun

    ReplyDelete