Berita Terkini

LENOVO THINKPAD ULTRABOOK T430U I5 LAPTOP

Penerangan:
Ahli keluarga baru dalam Lenovo. Lenovo mengembang pelbagai T400 dengan ultrabook mudah alih yang adalah untuk menarik kepada kedua-dua pelanggan swasta atau perniagaan. Aset klasik ThinkPad serta berprestasi tinggi, termasuk GPU berdedikasi, membuat T430u jumlah pakej yang menarik.

Ciri-ciri:
Kadang-kadang, kurang atau lebih, Lenovo seolah-olah berfikir demikian dan menawarkan versi terutamanya tipis T430 klasik perniagaan digelar ThinkPad T430s. Tetapi itu tidak cukup dan pengeluar kini juga memasuki pelbagai ultrabook dengan, T430u ultra-nipis baru. ThinkPad ini adalah untuk menjadi teman yang sempurna bagi mereka yang banyak bergerak dan aktif.

Lenovo ThinkPad T430u mewakili alternatif yang berpatutan untuk Carbon X1 yang elegan. konfigurasi midrange kami N3F3GGE, Core i5-3317U cekap tenaga, 4 GB RAM dan 128 GB SSD. Sebagai kemuncak khas, model ini juga didatangkan dengan Nvidia GeForce GT 620M, yang menjanjikan rangsangan prestasi ketara berbeza dengan grafik Intel bersepadu. Tidak komputer riba perniagaan sahaja, T430u lebih ultrabooks berorientasikan pengguna.

Casing kualiti ThinkPad tulen, logam. Ultrabook atau tidak, T430u tidak banyak berbeza daripada komputer riba yang lebih besar dengan bentuk atau reka bentuk. kelihatan terkawal. Ergonomik, matte hitam permukaan menyokong tuntutan Lenovo secara konsisten direka komputer riba yang dibuat untuk kegunaan profesional. Mempunyai bingkai kulit kerang melindungi dan paparan selak tambahan dijumpai di dalam model T400 yang lain.

Berbanding dengan piawaian ultrabook biasa, T430u tidak terlalu ringan. Walaupun sedikit lebih berat daripada T430s dengan berat 1.87 kilogram dan sangat jauh daripada beberapa pesaing lain. Walau bagaimanapun, T430u adalah alat yang sangat mudah alih yang perlu sekurang-kurangnya jelas akan lebih diutamakan dari T430 (s) untuk pengangkutan biasa.

Walaupun Lenovo bergantung kepada casing yang agak tebal dan bahan-bahan seperti gentian kaca plastik bertetulang (FRP), kestabilan tidak benar-benar meyakinkan. Menentang tekanan terpilih tanpa masalah, tetapi membuktikan untuk menjadi agak mudah terdedah kepada percubaan warping kami. Ini persembahan berjaya selesai off dengan mutu kerja yang teliti yang hanya mempamerkan kelemahan kecil apabila melihat dengan teliti. Memandangkan julat harga, maka T430u telah benar-benar memenuhi jangkaan kami.

Menyokong standard USB 3.0. Walau bagaimanapun, kami anggap ini sebagai agak terlalu ketat untuk peranti yang profesional kerana pengguna mungkin terpaksa menggunakan hab USB tambahan di bawah syarat-syarat tertentu. Selain itu, sebelum ini, wajib VGA keluar kini telah digantikan dengan HDMI. Ini, bersama DisplayPort mini dan skrin dalaman, membolehkan menggunakan sehingga tiga monitor pada masa yang sama.

Gbit LAN dan satu jek audio, tertumpu di sebelah kanan sarung ini. Ini malangnya kadang-kadang boleh menyebabkan keadaan huru-hara kabel mengelirukan dalam skop tindakan tetikus untuk pengguna tangan kanan. The kedudukan paparan-pelabuhan di belakang dan pembaca kad (SD, SDHC, SDXC, MMC) pada bahagian hadapan sebelah kiri merayu kepada kami lagi.

ThinkPad T430u menghubungkan ke rangkaian wireless IEEE 802.11 b / g / n standard melalui penyesuai Wi-Fi daripada Intel. Malangnya yang Centrino Wireless-N 2230 hanya menyokong GHz 2.4 tetapi tidak kurang digunakan 5 jalur GHz. Yang terakhir ini terutamanya akan memberi manfaat apabila ramai WLAN aktif di kawasan itu terus kerana saluran penghantaran jauh lebih bebas yang ada. Walau bagaimanapun, kami ingin menekankan julat yang baik dan cepat.

Kelajuan misi (maksimum 300 Mbit / s kasar), yang disebabkan oleh penggunaan dua antena termasuk teknologi pelbagai aliran (2x2) .Selain Wi-Fi, Bluetooth 4.0 juga milik konfigurasi standard. UMTS hanya ditawarkan secara pilihan untuk model tertentu dan tidak terdapat di device. Ujian kami yang berkualiti bersepadu webcam adalah sedikit mengecewakan. Walaupun resolusi 720p, butir-butir minit adalah sama ada kurang digambarkan atau sepenuhnya ditelan dari hingar imej yang sengit. Yang jelas dan semula jadi yang berbunyi mikrofon pelbagai memberikan hasil yang lebih baik dan hampir membuat menggunakan ciri-ciri keselamatan alat dengar redundant. 

SecurityBasic, seperti Kensington kunci atau pengimbas cap jari, adalah untuk melindungi ThinkPad terhadap akses yang tidak diingini atau kecurian. Selain itu, komputer riba sudah bersedia untuk teknologi Anti-Theft Intel. Sekiranya peranti dicuri, ia boleh jauh dikunci dengan itu cekap melindungi data sensitif. perkhidmatan ini perlu diaktifkan terlebih dahulu untuk tiga tahun. Accessories tidak termasuk sebarang tambahan dan hampir menyampaikan ThinkPad kasar. Selain laptop, pembungkusan mudah hanya mengandungi slim 65 Watt PSU dan permulaan yang cepat guide.

T430u tergolong dalam generasi pertama julat ThinkPad yang dikuasakan oleh Windows 8 baru. Lenovo menyediakan pemasangan terperinci instructions. Compared piawaian ultrabook, ThinkPad adalah agak mudah untuk menaik taraf. Plat asas boleh dikeluarkan tanpa pemutar skru dan membolehkan pengguna untuk mengakses cakera, bateri keras dan CPU fan. Sedikit usaha yang lebih diperlukan untuk mengakses ingatan kerja, mSATA / slot PCIe mini atau modul Wi-Fi. keyboard juga perlu dikeluarkan untuk ini, Lenovo menerangkan secara terperinci langkah demi langkah. Devices Keyboard dalam semua Thinkpads lebih baru, Lenovo juga memasang papan kekunci chiclet tumpahan-bukti ke dalam T430u yang pasti tidak akan merayu kepada setiap pelanggan tetap segera. Memberi jaminan kepada anda bahawa keyboard itu tidak mengorbankan mana-mana kualitinya dengan pengubahsuaian ini.

Walau bagaimanapun, pengguna yang berubah-ubah dari pengilang lain terlebih dahulu untuk mendapatkan digunakan untuk susun atur agak berbeza, di mana sebagai contoh FN dan kekunci Crtl sedang swapped. Tempoh suai kenal pendek ini diatasi, papan kekunci memperlihatkan dirinya melalui Dataran terbaik. 15 x 15 milimeter (~ 0.59 in), kunci sedikit cekung jarang terlepas walaupun apabila menaip cepat dan menyediakan maklum balas yang tepat. Titik tekanan adalah agak tegas dan secara menyenangkan segar dan sedikit menyerupai mewah, keyboard desktop mekanikal. tanggapan ini digariskan oleh bunyi sayu bahawa gembira menonjol dari clattering murah dihasilkan oleh beberapa pesaing. ThinkLight sesuai yang membolehkan kebolehgunaan yang mudah dalam gelap, walaupun notebook tidak mempunyai papan kekunci yang berdedikasi backlight.Touchpad dan TrackPointMany ThinkPad peminat akan lebih suka TrackPoint tradisional untuk pad sentuh. Adakah ini wajar?

Lenovo sekali lagi melakukan kerja yang sangat baik dengan pelaksanaan teknikal. Tanpa mengira daya kenaan, kelajuan kursor boleh dikawal sangat tepat dengan kecil, kayu bedik merah. , Kunci klik tetikus agak lembut yang sepadan terletak di bawah bar ruang sebagai usual. Touchpad yang dinyatakan di atas juga boleh didapati sebagai alternatif. Ia mempunyai saiz yang mencukupi 9.3 x 6.5 sentimeter (~ 3.66 x 2.56 inci). permukaan sekarang mempamerkan tekstur lebih halus daripada dalam bekas model daripada menggunakan butang yang berdedikasi tetikus, klik dilaksanakan melalui menekan sudut yang sepadan pada pad sentuh, yang juga dikenali sebagai reka bentuk ClickPad. Kami amat menghargai titik tekanan yang lebih kukuh sedikit dan drop utama yang lebih pendek.

Walau bagaimanapun, pad adalah peningkatan yang ketara kepada T430 / T430s. Keyboard Touchpad Display Like dalam Dell, skrin T430u juga mempunyai resolusi hanya 1366x768 piksel. Ini adalah doubtlessly kadar yang rendah pada satu masa apabila walaupun beberapa telefon pintar mencapai resolusi yang sama. Walau bagaimanapun, ia masih standard dalam komputer riba dalam julat harga ini. Bersama-sama dengan skrin 14.0 inci, ia menyebabkan kepadatan piksel 112 dpi.The ThinkPad juga mencapai kadar kecerahan skrin hanya medial. Lampu latar LED bersinar dengan purata 1.

73 cd / m² dan peranti ujian kami akibatnya gagal spesifikasi pengilang 200 cd / m². kecerahan walaupun jatuh kepada 145 cd / m² yang rendah di sebelah kiri bawah yang tidak perasan subjektif. Skrin adalah sekurang-kurangnya cukup cerah untuk dalaman use.176cd / m² 182cd / m² 191cd / m² 161cd / m² 188cd / m² 184cd / m² 145cd / m² 165cd / m² 165cd / m² Distribution of brightnessX-Rite i1Pro 2Maximum: 191 cd / m² purata: 173 cd / m²Brightness Pengagihan: 76% Pusat pada bateri: 188 cd / m²Contrast: 227: 1 (Black: 0.83 cd / m²) ICC Fail (X-Rite i1Pro 2) Seperti yang dijangka, Lenovo memasang skrin TN kos rendah , model B140XTN02 dari AUO. nilai hitam yang diukur dengan nisbah 0.83 cd / m² dan kontras 227: 1 dengan itu hanya di bahagian tengah yang lebih rendah dan menyebabkan pengeluaran semula agak pucat.

Spesifikasi:
ModelLenovo ThinkPad T430U
Processor TypeIntel Core i5-3337U 1.80GHz
Hard Drive Capacity500GB HDD
System Memory4GB DDR3 1600MHz PC3-12800 RAM
Graphics Card-
Display Size14" Inch Screen
Camera FrontYes
Input/Output Ports2x USB 3.0, 1x LAN, 1x HDMI, 1x Mini Display Port, 1x SD Card Slot, 1x Audio Jack
DVDDVD+RW
TouchpadYes
Wireless ConnectivityWifi
BatteryYes
AC AdapterYes
Operating SystemWindows 7 Pro COA 
Dimension (L x W x H) cm23.6 x 34.0 x 1.8 cm
Weight (KG)2.0kg
Warranty Period3 Months
Warranty TypeLocal Supplier Warranty

TYFON TECH SDN BHD menawarkan komputer murah terpakai & komputer riba yang telah diubahsuai, perkhidmatan membaiki i7 gaming komputer, membaiki komputer riba, sokongan IT teknikal dan perundingan boleh dibuat di Kepong KL Malaysia. Kami mempunyai bajet yang banyak & dengan harga yang berpatutan untuk menjimatkan kos anda. Semua peralatan kami diuji dalam keadaan baik & sangat sesuai untuk pejabat, perakaunan, kilang ataupun dirumah.

Anda boleh membeli tanpa rasa ragu-ragu kerana kami adalah pengedar dan memberi 3 bulan jaminan untuk menjamin nilai anda wang. Lawati laman web kami untuk model yang lebih terkini Desktop, Laptop, Monitor, Pencetak & HP Lenovo Dell i3 i5 & i7 gaming komputer.



Boleh hubungi & whatsapp untuk sebarang pertanyaan, tukar beli barang diterima:
Email: sales@tyfontech.com
03-62619838 - Office (Isnin-Sabtu 10pagi-7petang)
Tutup pada setiap Cuti Umum Kuala Lumpur.
018-2017110 – Chris Tang

TYFON TECH SDN BHD 1196293-X
Lot LG20 & LG21, Level LG, Desa Complex, Jalan Kepong, 52100 Kuala Lumpur, Malaysia.10pagi-7petang Isnin - Sabtu, Tutup pada cuti Umum Kuala Lumpur (5 minit berjalan kaki dari KTM Kepong Sentral atau melalui WAZE dan cari TYFON TECH SDN BHD)

Anda dialu-alukan untuk datang ke kedai kami untuk melihat dan boleh menguji produk kami. Untuk pelanggan yang sibuk dan tidak dapat datang, anda boleh order daripada website kami. Selepas menerima bayaran full, kami akan menghantar barang kepada anda dalam 1 hingga 3 minggu oleh perkhidmatan kurier (Anggaran caj Skynet kurier terletak dalam Malaysia Barat, Komputer Riba - RM15, Desktop - RM25, Bahagian Kecil Kurang daripada 1kg - RM7. * CPU / laptop terpakai dalam keluaran kosmetik kecil tidak memberi kesan fungsinya.

No comments